آنالیز وب، گام‌های اساسی از فرایند تجزیه و تحلیل ترافیک وب

آنالیز وب سایت یک ابزار اندازه‌گیری، جمع‌آوری، پردازش و گزارش از اطلاعات وب برای هدف درک و بهینه‌سازی کاربردهای آن است. به هر حال، آنالیز وب فقط برای اندازه‌گیری ترافیک نیست، اما ابزاری برای بازاریابی و تجارت و ارزیابی و بهبود عملکرد یک وبگاه محسوب می‌شود. نرم‌افزارهای کاربردی آنالیز وب به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا نتیجه کار و کمپین‌های تبلیغاتی خودشان را ببینند؛ و اینکه بعد از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ترافیک به سمت سایت آن‌ها چگونه در حال تغییر است. آنالیز وب شامل اطلاعات تعدا بازدید کنندگان و تعداد دیده شدن صفحات است. این ابزار به اندازه‌گیری ترافیک یک وب سایت و محبوبیت عوام از این سایت کمک می‌کند.